B2B E-mail Marketing

Mars

De kortste vlucht: een goede start om vindbaar te worden in de zoekmachines en inzicht in kansen
399 Per maand
  • 100 leads per maand bereiken
  • Maandelijkse rapportage per e-mail
  • Apollo Marketing Automation
  • Maandelijkse online meeting
  • Realtime marketing dashboard

Jupiter

Na Mars reizen we door: de implementatie van 25 zoektermen om vindbaar te worden. Een mooie basis voor de lange termijn
899 Per maand
  • 250 leads per maand bereiken
  • Maandelijkse rapportage per e-mail
  • Apollo Marketing Automation
  • Maandelijkse online meeting
  • Realtime marketing dashboard

Saturnus

De complete reis van de meeste zoektermen. Meer zoektermen, meer verkeer, meer resultaat
1699 Per maand
  • 500 leads per maand bereiken
  • Apollo Marketing Automation
  • Maandelijkse rapportage per e-mail
  • Maandelijkse online meeting
  • Realtime marketing dashboard

Wat is B2B E-mail Marketing?

Business to Business (B2B) e-mail marketing is het bereiken van bedrijven via e-mail met als doel om in contact te komen en uiteindelijk een deal te kunnen sluiten. Specifieker nog willen we met de decision maker(s) van het bedrijf onder de aandacht komen.

Apollo Digital beschikt over professionele software om:

  1. eenvoudig relevante contacten van bedrijven te vinden en,
  2. deze geautomatiseerd te e-mailen terwijl er 1 op 1 persoonlijke bericht verstuurd worden.

Zo is het mogelijk om honderden mensen te bereiken op grote schaal. Dit is niet hetzelfde als met hagel schieten want elke geselecteerde lead past binnen het persona van jouw bedrijf.

Lees hieronder meer over de werkwijze.

Werkwijze B2B E-mail Marketing

Leads onderzoeken & identificeren

De eerste stap is definiëren wie we eigenlijk willen bereiken. We gaan eerst in gesprek om het marketing persona van jouw bedrijf te inventariseren. Kortom: wat is jouw ideale klant? Lees meer over persona’s in het blog artikel Customer Journey.

Geselecteerde leads exporteren

Zodra bekend is wie we persoonlijk willen e-mailen maken we de selectie van deze contacten in de software. Deze software is gekoppeld aan LinkedIn en haalt alleen publieke gegevens naar boven. Zo is deze manier van marketing legaal.

Leads importeren in systeem

Nu de leads geëxporteerd zijn hebben we verschillende lijsten met waardevolle contacten die we gaan benaderen. Wanneer nodig schonen we deze lijst op of verrijken de data en importeren deze in het marketing automation systeem. Eventueel een eigen systeem of Apollo Marketing Automation via ons.

Relevante content creatie

We sturen niet zomaar een e-mailtje met de hoop dat iemand terug antwoord. Nee, we maken gebruik van het AIDA model om een zo goed mogelijke en relevantie e-mail op te stellen. Van deze e-mail maken we ook variaties en met verschillende onderwerp regels. Zo kunnen we testen wat het beste werkt.

Marketing Automation

Nu de lijsten met contacten en de e-mail met variaties klaar staan kunnen we de marketing automation inrichten. Marketing automation zorgt ervoor dat we op voorhand regels kunnen instellen wanneer wat gemaild moet worden. Bijvoorbeeld als er een X aantal mensen de e-mail niet opent kunnen we deze automatisch 1 week later opnieuw e-mailen met een andere onderwerp regel.

Lanceren campagne

Alles staat klaar. De marketing automation is ingericht met de verschillende e-mail varianten en de contacten staan in het systeem. Nu is het alleen een kwestie, na controle, van een druk op de knop. Dankzij deze werkwijze kunnen deze heel veel relevante contacten benaderd worden zonder dat we bericht voor bericht moeten versturen. Het werk hierna bestaat alleen nog uit het verbeteren van de boodschap en de call to action.  

Apollo Marketing Automation

Zoals eerder genoemd wordt er gebruik gemaakt van marketing automation software. Dit is vereist omdat we anders het versturen van de e-mails niet kunnen automatiseren. Zo ook de opvolging niet:

  • Wie heeft geopend maar geen actie uitgevoerd
  • Wie heeft niet geopend en moet automatisch een nieuwe e-mail ontvangen
  • Iemand die actie A heeft uitgevoerd krijgt nu actie C gepresenteerd
  • Iemand die actie B heeft uitgevoerd krijgt nu actie E gepresenteerd
  • En nog veel meer geautomatiseerde mogelijkheden

 

Wanneer je niet over een eigen marketing automation systeem beschikt bieden we Apollo Marketing Automation aan. Andere voorbeelden van marketing automation systemen zijn:

  • Mailchimp: beperkte functionaliteit, goed voor een klein budget
  • Sendinblue: meer mogelijkheden, kosten vallen nog steeds mee
  • Salesforce Pardot (nu Account Engagement): zeer veel mogelijkheden en mogelijkheid om te koppelen aan een top CRM. Alleen geschikt bij een groot budget

 

Meer weten over marketing automation en B2B e-mail marketing? Neem gerust contact op om een afspraak te plannen.